New York City here we come! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu New York City here we come! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu

New York City here we come!

Door: irisdegraaff

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 December 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

We zijn op de vooravond van ons vertrek naar New York, Carmen mijn roommate en ik gaan daar een weekje de stad onveilig maken. Morgen om 9 uur de bus richting het vliegveld in Los Angeles.

De afgelopen tijd druk bezig geweest met het afsluiten van het eerste semester veel huiswerk gemaakt en geleerd.
Moest voor english composition 4 essays inleveren en deze moesten natuurljk perfect zijn dus heb ze ongeveer 6 keer opnieuw geschreven en uiteindelijk ingeleverd en ik ben gepassed! Mijn engels is dus zodanig verbeterd dat ik door mag naar het volgende level. Voor gitaar moest ik een stukje voorspelen in de klas. Dit levert natuurlijk veel stress en omdat het om 8 uur in de ochtend was (onmenselijke tijd om een een gitaar naar school te fietsen..) was het koud dus weinig gevoel in de handen door de fiets en het lokaal was koud ook was ik als laatste aan de beurt dus uiteindelijk waren de handen ijskoud en voelde ik de snaren amper haha maar het is me gelukt en volgens mij ging het wel goed.
Daarna naar huis en snel aan het werk voor een essay voor Foundations of Global Village dit moest 10 paginas lang zijn dus hard aan het werk.
Dit uiteindelijk ook afgekregen door op de dag zelf nog wat dingen te verbeteren en toen was het eigenlijk al bijna voorbij. had nog een final op vrijdag van introduction to business.

Die avond was een vriendinnetje van ons Nathalie jarig dus zijn we naar Isla Vista (de studentenwijk) gegaan om daar taart te bakken en champagne te drinken. die avond was echt heel gezellig en had bijna het gevoel dat de finals al voorbij waren. We zijn toen met zijn allen spontaan mee gaan doen aan de undie run van de universiteit van Santa Barbara, dit waren ongeveer duizend mensen die door de bibliotheek renden in hun ondergoed. Het was echt fantastisch om dit allemaal te zien en ook omdat we nog nooit op de universiteit waren geweest. Er waren ook nog allemaal mensen die serieus aan het leren waren daar dus dat was heel grappig om te zien. Daarna moesten we door Isla Vista rennen om uiteindelijk weer bij de bibliotheek te eindigen. Het was echt heel erg grappig om te doen en mijn kuiten zijn nog steeds amper te buigen door de spierpijn.

De dagen daarna nog geleerd voor de finals en toen kon het feesten beginnen, het einde van het eerste semester en het afscheid nemen van alle mensen die naar huis gaan voor kerst of niet meer terugkomen.
Vrijdag avond hebben we een afscheidsdiner gehouden voor onze vriendinnetjes Beaubine en Fify die deze week vertrekken naar NL en wij pas weer zien over een half jaar.
We gaan ze natuurlijk enorm missen maar over een half jaar in Nederland zien we ze weer en wordt het weer enorm gezellig met zijn allen.

Heb nu dus ongeveer 6 weken vakantie voordat het nieuwe semester begint. Ga dus eerst een weekje naar New York, daarna kom ik terug om Stijn op te halen van het vliegveld om hem eindelijk Santa Barbara te laten zien! Hij blijft hier voor 2 weken en dus ook tijdens kerst en oud&nieuw (iemand ideeen wat we met kerst kunnen doen?) en met oudjaarsavond zullen wij te vinden zijn in Las Vegas!

de laatste paar weken van de vakantie gaan we waarschijnlijk nog een aantal dingen bezoeken en onszelf inrichten in het nieuwe huis waar we gaan wonen (heb deze week het contract getekend).

En dan op 12 januari begint het nieuwe semester, heb dus 2 weken geleden nieuwe vakken moeten kiezen. dat was natuurlijk erg stressvol omdat je snel moet zijn want anders is alles al vol.
heb uiteindelijk de volgende vakken voor volgend semester gekozen.
- English reading
- introduction to criminology
- beginning soccer
- running for condition
- business mathematics

Heb mijn tijden zodanig aangepast dat ik niet meer elke ochtend om 8 uur op school hoef te zijn haha.


Vandaag allemaal laatste dingetjes gedaan voor het vertrek naar New York, en nu zijn we good to go!

Hebben ook net een California ID aangevraagd dus binnenkort heb ik ook zon gaaf kaartje

Helemaal vergeten te vertellen over de twee grootste gebeurtenissen deze maand!

ten eerste was mijn lieve mama me op komen zoeken in Santa Barbara, Ik hartstikke zenuwachtig die ochtend dus aan het einde van de dag ik maar eens bellen waar ze nu ondertusen eens was. Bleek dat ze al uren door Santa Barbara aan het rijden was maar het niet kon vinden. uiteindelijk zagen we elkaar bij de pier en het was meteen weer als vanouds. We zijn samen gaan verblijven in het hotel Inn By the Harbor. Dit was helemaal perfect want het ligt naast mijn school.
De eerste dag natuurlijk meteen de school en State street laten zien en het was weer hartstikke gezellig. Mama had ongeveer een halve koffer vol met pepernoten stroopwafels en kleren voor mij meegenomen.
We hebben een aantal dagen in Santa Barbara doorgebracht en alle hoogtepunten bekeken. Daarna op vrijdagochtend zijn we gaan rijden naar de stad San Diego, dit ligt bijna aan de grens met Mexico dus is een heel eind weg. Toen we daar in de avond aankwamen hebben we even ergens heerlijk gegeten in Little Italy en daarna naar bed. De volgende dag regende het enorm hard maar tegen de tijd dat we naar buiten gingen was het gelukkig droog. De hele dag door de stad geslenterd en met de veerboot naar Coronado geweest een klein eiland in de stad waar we hebben gelunched. De laatste dag in San Diego was gelukkig weer enorm zonnig en nu konden we zonder paraplu over straat. We hebben heerlijk rondgelopen en uiteindelijk met de auto naar Old Town gegaan, hier heel wat van verwacht maar natuurlijk enorm amerikaans een toeristenattractie haha.
Eind van de middag weer terug naar Santa Barbara gereden want ik had de volgende dag natuurlijk weer les.
Maandagochtend eerst weer op de fiets door State street gereden en daarna gelunched op het strand in het zonnetje, daarna had ik les en mama ging gezellig mee. Had in een grote collegezaal dus dat maakte niks uit. Had een guest lecture over Globalization and Culture dus enorm interesant.
Later die avond met mama en mijn roommate Carmen uit eten geweest was enorm gezellig. Dinsdag ochtend hadden we surfles en mam ging mee om foto's te maken en even te kijken. Dit was natuurlijk een succes want nu kunnen jullie allemaal zien wat er nou eigenlijk gedaan wordt tijdens die lessen.
Woensdag moest mam alweer in de ochtend vertrekken naar het vliegveld en afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk. eerst al mijn spullen naar mn huis gebracht en toen afscheid genomen en toen was het fantastische weekje met mijn mam alweer voorbij gevlogen.

De week daarna was het alweer Thanksgiving. hiervoor kregen we speciaal twee dagen vrij.
Op donderdagochtend was het zover, we werden opgehaald door Kody en Haley (onze roommate en zijn vriendin) om boodschappen te gaan doen. dit is niet wat kleins te eten voor savonds maar hele bootladingen halen. Heb de hele dag met Haley in de keuken gestaan om alles voor te bereiden. hebben geprobeerd om de turkey zo lang mogelijk uit te stellen maar we moesten eraan geloven hij ging de oven in. Gelukkig hoefde hij niet 5 uur inde oven zoals mam zei maar gewoon 1,5 uur. toen de turkey klaar was heerlijk gegeten met zijn vieren en uitgebuikt op de bank met een filmpje. Dit was hartstikke gezellig en echt amerikaans.

De volgende dag was het Black Friday we zijn met alle meiden naar State street gegaan om te kijken hoe dit dan was. Het was vergeleken met andere steden volgens mij vrij rustig en de kortingen waren niet zo gigantisch hoog. Toch twee leuke jurkjes voor het aankomende holiday season gekocht dus we kunnen er weer tegenaan!

Wat gaat dat snel een semester in Santa Barbara, zo veel nieuwe mensen ontmoet en gave dingen gedaan.
Kan amper geloven dat ik hier al 5 maanden zit en dus al op de helft ben.
Kan denk ik maar moeilijk afscheid nemen over een half jaar als ik weer terug moet naar Nederland.
Het weer is hier nog steeds fantastisch (behave vandaag het regent wel voor de 4e keer in 5 maanden) en alles is weer een avontuur.

Iedereen een Merry Christmas and a Happy New year,
snel een nieuwe blog niet pas na een maand!

xxx Iris

  • 13 December 2011 - 11:45

    Thijs:

    Gezellig nicht!
    Ik hoop wel dat je alles voor NYE hebt geregeld in L.V., zal me niets verbazen als bijna alles qua hotels vol zit en/of feesten ook al helemaal afgekocht.
    Zou zonde zijn als je aankomt en nergens meer terecht kunt ;)
    Enjoy!

  • 13 December 2011 - 16:14

    Martine:

    Zussie, wat klinkt het allemaal weer fantastisch! En ik maar bang zijn dat je af en toe eenzaam zou zijn.... Alvast heel veel plezier in the Big Apple! Was graag met je mee gegaan... Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Aug. 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 25581

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 27 Mei 2012

Santa Barbara City College

Landen bezocht: