HIKE! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu HIKE! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu

HIKE!

Door: irisdegraaff

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Het jaar vordert en nu wordt het toch onderhand wel eens tijd om de omgeving te leren kennen dachten wij. We hadden gehoord dat er in de buurt geweldig mooie natuur was en dat leek ons een goed plan om onze zondag middag (die we absoluut niet nodig hadden om huiswerk te maken) mee in te vullen.
Wij met elk een flesje water opzak en vans als wandelschoenen in de auto gestapt en ongeveer een uur lopen zoeken naar een plek die maar 20 minuten verderop ligt (van te voren opzoeken waar je heen moet is iets voor toeristen, wij noemen onszelf locals..)

De hike naar de Seven Falls ging van start. Eerst een leuke asfaltweg die langzaamaan veranderde in een zandpad. Het werd al snel warm en dat bleef niet ongemerkt dus toen we eindelijk bij wat schaduw aankwamen werd de eerste pauze al gehouden!
Ook moesten er uitgebreid fotosessies worden gehouden voor de ouders om toch te laten zien dat we wat van de natuur gezien hebben hier tijdens een van deze sessies meteen aangevallen door de lokale wesp en toen weer on the move.

Het pad kruist zich en natuurlijk nemen wij de verkeerde afslag om later weer een eind terug te lopen.
Eindelijk kwam de rivier in zicht en wij opgelucht adem halen, de watervallen konden nu niet ver meer zijn.
Ons werd aangeraden om de rivier te volgen en uiteindelijk zouden de watervallen wel vanzelf komen.

De rivier was niet woest en niet groot maar wel bezaaid met rotsen zo groot als echt kleine centerparks huisjes.
Na deze klim kwamen we bij een kleine poel aan. nadat we hierbovenaan stonden kwam de echte schrik was. Dit was niet het einde. Hier konden we wel zwemmen maar als je hier was had je nog niks bereikt blijkbaar.

Er kwamen drie kleine poelen tevoorschijn, de enige mogelijkheid om langs deze poelen te komen die trapsgewijs lagen was via de muur.
Hierin zaten kleine inkepingen waardoor het een soort van klimmuur werd, maar dan zonder touw en iemand die zorgt dat je niet valt en water wat onder je is en spullen die niet nat mogen worden.
Na een tijd.... zijn we hier uiteindelijk langs gekomen en konden we onze toch voortzetten. Samen met iets ervarenere wandelaar Bob onze toch vervolgd en uiteindelijk na veel obstakels en zware momenten kwamen we aan bij de beloofde poel.
In een woord prachtig.

Na eindelijk te zijn neergeploft kwam er een mevrouw aan dat er een stukje verder nog een mooiere poel was met een glijbaan erbij. Dit lieten we ons niet twee keer zeggen en we stonden alweer op om nog verder naar boven te lopen.

Deze laatste poel was ons uiteindelijk doel en hier zijn we ook een tijdje gebleven, na veel wikken en wegen toch maar van de ietwat steile doodenge glijbaan afgegaan en het was fantastisch. de hele wandeling was het waard als je eindelijk in het ijskoude water lag.

De terugweg was nog minder pret dan de heenweg. Ondertussen was het water op. We hadden geen eten en voor het donker thuis zijn zou nogal prettig zijn.
Na veel doorbijten en bij de poelen niet over de muren gegaan maar bij elk klein watervalletje naar beneden te zijn gesprongen. Hebben we nog wat leuke foto's kunnen maken en de reis zat erop.

In plaats van het kleine halfuurtje wat ons van te voren werd beloofd door een vrouw die net terugkwam van de wandeling zijn we in totaal 5 uur onderweg geweest.
We kwamen thuis aan en hebben ons ontdaan van de kleding die na de eerstkomende 5 wasbeurten nog niet schoon zijn ongeveer. En na 5 liter water en 3 kilo kip naar binnen te hebben gewerkt.

De volgende dag gestrompeld over school maar het verhaal wat we iedereen konden vertellen was het waard.
Een geheel onverwachte wandeling die uiteindelijk een hele klim bleek te zijn.
Spieren die de eerste 3 maanden nog niet zijn genezen en het vooruitzicht dat de foto's toch wel fantastisch moeten zijn!

Binnenkort weer?
Zet je wandelschoenen maar vast klaar!
(En neem alsjeblieft genoeg water mee!)

Afgelopen maandag mijn eerste midterm gehad..
Was toch wel wat anders dan een compo in de proefwerkweek.
Moest 3 essays schrijven en 25 meerkeuzevragen beantwoorden.

Donderdag gaan we naar DJ Tiesto in de Santa Barbara bowl hebben we enorm veel zin in en sommige zullen zelfs lessen moeten missen voor dit belangrijke event maar dat hebben we er allemaal voor over, wij Nederlanders moeten elkaar steunen!

Vrijdag zal ik helpen bij de Cross country race, heb vandaag mijn taak toegedeeld gekregen en helemaal mijn ding!
Ik mag vanaf 3 tot 5 uur 's middags roepen tegen voetgangers: OP DE STOEP!
en tegen de renners: OP DE HOUTSNIPPERS
stem zal vast veel plezier hebben.

xx ier

• 07 Oktober 2011 - 08:27

Hannah :

Hey Irtje! It's good to see that you're making full use of this wonderfull oportunity to see some of the country. The hike foto's look great...feeling a tad jealous and the weather looks like it's really hot there. As you know we've moved into our new house and I sent you a link so that you can check out the foto's. Having the housewarming party soon and will miss you heaps. The boys miss you too. We'll have to video skype. That way you can see how the house looks now with all our stuff in it.

Hope your mid terms went well. Looks like you're enjoying school too!

Anyway, we'll stay in touch, maybe skype this sunday on my birthday? Raise a glass for me too, okay!!

Love Hannah

• 14 Oktober 2011 - 21:05

Martine:

Lief zusje,

Wat een gave tocht! En die foto's zijn het bewijsmateriaal. Ik wist dat je het in je had om padvinder te worden! Als ik jou was zou ik nog een paar van dit soort tochten plannen; de natuur is daar zo overweldigend! Een goeie vriend van mij woont vlakbij San Francisco. Als je ooit een gids nodig hebt voor een mooie hike, moet je hem echt bellen. Ook een lieverd trouwens....
    Have fun zussie! xx

• 22 Oktober 2011 - 09:53

Broer Konijn:

goed voor de lijn, die hike, want in amerika heb je in het dagelijks leven niet al teveel beweging, of jullie scholieren toch wel?
    ik heb nooit meer iets gehoort over tiesto, zijn jullie daar nog geweest?

xxx.

• 22 Oktober 2011 - 22:19

JdG:

Zo nu en dan kijk ik op je weblog en de laatste blijft maar 4 oktober. Je wacht natuurlijk net zo land totdat JdG reageert alvorens je een nieuwe schrijft. Oké.
    Altijd al gedacht dat je in wezen een heel avontuurlijk meisje bent. Zo eentje die met te grote schoenen dwars door de rimboe trekt, hier en daar een paddestoel omschopt en wat vliegen verjaagt. Op gevoel, gevoed door een natuurlijke kijk op de stand van de zon en demaan vind je je pad. Ook deze hike is een geweldig voorbeeld van alles wat jij zomaar kunt doen en waar ik hartstikke jaloers op ben. Leuk.