LA baby! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu LA baby! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu

LA baby!

Door: irisdegraaff

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 September 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Tijdje geleden dat ik weer wat geschreven heb maar hier komt dan weer een lang verhaal met alle dingen die ik de laatste tijd gedaan heb!

Zit nu op de bank met mijn laptop te wachten tot we voor het eerst naar de kapper gaan hier! We kunnen ze natuurlijk aanklagen als het verkeerd gaat..

Afgelopen weekend zijn we (Carmen, Fify, Nikki en ik) naar Los Angeles geweest, dit is op ongeveer 2 uur rijden van Santa Barbara. Maandag hadden we vrij vanwege Labor Day dan hoeft niemand te werken ofzo maar alle winkels waren gewoon open.
We zijn met de bus naar LAX gegaan (het vliegveld van LA) en vanaf daar de shuttle naar ons hostel.
Door al deze busreizen hebben we al heel wat van de omgeving gezien en alles is hier echt prachtig en super amerikaans.
Vanuit het Hostel konden we de straat uitlopen en stonden we meteen op de walk of fame.
Heb natuurlijk alle sterren grondig bekeken maar de echte sterren zoals John Denver stonden er niet bij..

Vanaf de walk of fame hebben we een bustour genomen door heel Hollywood en Beverly Hills. Daarna naar het hotel gegaan en even omgekleed om uit eten te gaan. In een heel leuke tent gegeten die Saddle Ranch heet en waar in het midden van de zaal een rodeo stier staat waar je je als vrijwilliger voor kan aanmelden. Ik stond natuurlijk te springen om erop te gaan maar bleek bij nader inzien toch niet een heel erg goed idee.
Het eten was er heerlijk en we hebben er nog uren gezeten en gekeken naar alle mensen die wel een gokje wilden wagen.
Die avond nog wat rondgelopen en toen naar bed want de volgende ochtend hadden we de wekker weer om & uur 's ochtends gezet.
Aangekleed en hup naar het busstation om te kijken wat er allemaal leuk is om te doen op Labor Day in Los Angeles. Wat blijkt is dat Universal Studios echt een no-go is op die dag vanwege de duizenden Amerikaanse gezinnen die erheen gaan (dan weet je dus het zit al vol want al die families zijn echt gigantisch letterlijk en figuurlijk). En de prijs was ook nog eens verhoogd omdat het zon leuke dag was haha.

Dus we zijn naar Venice beach gegaan, dit is een strand op een half uurtje afstand van de walk of fame. We hebben hier rondgelopen en echt onze ogen uitgekeken was zo mooi en grappig. overal waren kraampjes waar je dingen kon kopen en er stonden ook mensen op te treden enzo. Dus hebben daar de hele dag rondgelopen en gelachen en heerlijk gelunched bij een heel leuk tentje.
Daarna weer terug haasten naar het hostel om op tijd de bus terug te kunnen halen. Dit is uiteindelijk prima gelukt
De volgende dag weer naar school dus vroeg naar bed en proberen slaaptekort van de afgelopen dagen in te halen!

De gitaarles de volgende dag was iets productiever dan die daarvoor, we mochten eindelijk onze gitaar vasthouden en we hebben geleerd hem te stemmen.
De andere lessen worden ook steeds interessanter en we hebben het over veel actuele dingen. Voor fundamentals of composition (FOC) moest er een essay geschreven worden, over je eigen cultuur en je eigen ervaringen daarmee hier in het buiteland. De opdracht was vrij onduidelijk omdat er ongeveer 50 keer uhh werd gezegd voordat er iets uitkwam bij de leraar. maar uiteindelijk heb ik als onderwerp genomen de twee stereotype beelden die de amerikanen hebben over Nederlanders. De ene kant van de iets oudere mensen zijn de molens bloembolvelden klompen en boerderijen. De andere kant van de jongeren is het red light district de legale drugs en het drinken vanaf 16 jaar. Ik heb geprobeerd uit te leggen in mijn essay dat er veel meer is dan deze tweedeling en dat er niet zoiets is als de ene of de andere kant.

Vrijdag ook mijn eerste test gemaakt, op een scantron (deze wordt door de computer nagekeken) deze school gaat ook met de tijd mee!
De toets ging goed dus hopelijk heb ik binnenkort mijn eerste A binnen.
Vanavond zijn we naar onze eerste echte American Football match geweest, op ons eigen mooie footballveld. De wedstrijd op zich was niet zo makkelijk te volgen want de regels zijn nogal onduidelijk maar het gaat erom dat als iemand de bal heeft iedereen erop springt en dat de scheidsrechters dan op hun fluitje blazen en dan staan ze allemaal weer op.
Maar de hele happening eromheen is geweldig, het team wat uit 100 man bestaat (ongeveer de halve school!) de cheerleaders en de liedjes die we nu dus allemaal mee kunnen zingen en iedereen met de trui van onze school.

Binnenkort komt onze enige echte Nederlandse DJ Tiesto ons kleine plaatsje Santa Barbara vereren met een bezoekje en we hebben dus ook kaartjes gekocht voor zijn optreden in de SB bowl. Toch nog een Nederlands feestje (alsof we die nog niet genoeg hebben hier! haha)

xxxx ier

• 12 September 2011 - 04:18

Martine:

Zussie, wat een geweldig hoedje op de foto! Da's hopelijk een blijvertje... voor de rest nog steeds niet jaloers als ik verhalen lees ;-) Dikke knuffel!!!

• 13 September 2011 - 16:18

Annemarie:

hoedje staat je geweldig!!
    dikke zoenennnn

• 22 Oktober 2011 - 09:50

Broer Konijn:

wat een mooie meiden allemaal op die foto's! Ja jijzelf ook natuurlijk!