Party in the USA - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu Party in the USA - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Iris Graaff - WaarBenJij.nu

Party in the USA

Door: irisdegraaff

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 November 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Voordat je naar Amerika gaat zeg je tegen iedereen en ja ik ga heel goed mijn blog bijhouden elke week/2 weken iets schrijven. Dat blijkt toch wel iets moeilijker dan je denkt. Elke dag is er wel iets te doen of heb je toch wel huiswerk wat echt af moet..

Natuurlijk is het leven hier ook wel af en toe wat saai, en kijk je ook wel een keer 's avonds een filmpje op de bank. Maar op zo'n blog die je een keer per maand schrijft komen natuurlijk alleen de leuke dingen waar iedereen jaloers op kan zijn.

Vlak na mijn vorige blog zijn we naar DJ Tiesto geweest in de Santa Barbara Bowl, dit was natuurlijk fantastisch en we gingen helemaal los op zijn muziek.
We kregen door dit feestje enorm veel zin om naar een festival te gaan binnenkort om weer eens helemaal te kunnen feesten.

De moeder en het broertje van Carmen (mijn roommate) zijn een weekje op bezoek geweest afgelopen maand, en natuurlijk werd er uitgekeken naar de pepernoten drop en kaas die meegebracht werd. (Wat ondertussen al weer op is..)
Heb toen een aantal ideeen op kunnen doen voor mijn mama die volgende week komt!

Ben in die week tijd veel dingen gaan doen, zijn een dagje gaan surfen in Ventura daar is het echt een surfersparadijs waar veel grotere golven zijn (dus nog moeilijker om op te staan) Heb daar mijn best gedaan om wat te kunnen leren maar het enige waar ik zeker weten veel beter in ben geworden is zorgen dat ik niet verdrink terwijl er een surfplank aan je enkel loopt te trekken.

Dit was wel heel gaaf en hebben ook veel stoere foto's gemaakt.

Halloween zat er ook aan te komen en we zijn met Kody (onze roommate) en Haley zijn vriendin pompoenen gaan kopen bij een echte pumpkin patch. Dit was echt fantastisch het is een soort van kerstbomen uitzoeken maar dan met pompoenen.

Hebben afgelopen week ook onze pompoenen gecarved. Dit lijkt een leuk werkje maar is in werkelijkheid enorm smerig. Je moet eerst een rondje in de bovenkant snijden en dan alle ''ingewanden'' eruit halen. Smerig slijm en draadjes met pitten. Dan kan je er een gezicht insnijden en voila pompoen is klaar. Ik heb er eentje gemaakt die schreeuwt (bang is) en een kleine evil pumpkin.. die helaas gestolen is op Halloween zelf omdat we geen snoep hebben uitgedeeld aan de kinderen...

Halloween weekend zelf was natuurlijk ook fantastisch. We waren al een paar keer naar een winkel geweest om outfits te passen maar hadden tot nu toe nog niks gevonden wat echt leuk leek. Een paar dagen voor Halloween moesten we er toch echt aan geloven en zijn we naar de winkel gegaan en het het beste ervan gemaakt.

Halloween (31 december) was op maandag, maar zoals dat gaat met studenten elke feestdag heeft pre-parties. hier was dat dus al 4 dagen van te voren. Dus op donderdag begon het feesten al.

Op vrijdag zijn we naar Isla Vista gegaan, de wijk waar alle feesten worden gegeven en waar iedereen in het weekend naartoe gaat.
Hier zijn we op een Braziliaans feest terechtgekomen waar iedereen heel enthousiast verkleed was. Je moet het je voorstellen als een soort van carnaval maar dan zonder de Nederlandse muziek en de hossende mensen.
Op zaterdag zijn we naar San Bernardino gereden (ten zuiden van LA) om daar naar een gigantisch festival te gaan 100.000 mensen. Een vriend van ons had gratis kaartjes kunnen regelen en daar waren we hem enorm dankbaar voor want het festival (the Rave) was fantastisch de naam was Escape From Wonderland, mensen kunnen het opzoeken op internet het was echt geweldig. We hebben hier enorm van genoten en de rest van het weekend eigenlijk een beetje uitgepuft op de bank en in de zon om bij te komen.

Nu begint het normale leven weer en moeten we enorm veel doen aan school. Het is weer midterm tijd dus 2 midterms van gitaar zijn net achter de rug (ja het ging goed ben een natuurtalent) en laatst ook weer van Global Village. Het is dus nu huiswerkhuiswerkhuiswerk en af en toe natuurlijk weer heerlijk in de zon zitten
en over precies 6 nachtjes mag ik mama verwelkomen in dit prachtige oord verheugen ons er enorm op en de kaas zal hartelijk verwelkomt worden!
xx Ier

• 04 November 2011 - 10:09

Annemarie:

Wat een spannend ienie mienie rokje heb je aan hihi. Ir, wat heb je een supertijd! Zou bijna jaloers worden...oh nee, zit zelf in 't vliegtuig naar Costa Rica over 3 weken HAHAHAHAHA. Mensen van 't goeie leven zijn wij. dikke zoenen xxxx

• 06 November 2011 - 15:08

Michael & Marianne:

!@#$%^&*()!@#$%^&*()!@#$%^&*()!@#$%^&*() en veel kusjes vanuit een druilerig nederland waar niets te beleven is.
    Gaan uit verveling maar ganzeborden oudnederlands huisspel.

• 08 November 2011 - 20:34

Martine:

Echt stoer die foto's van jou met een surfboard. Zonder het verhaal had ik gedacht dat je een stoere surfchick was ;-) Maar vind je sowieso al een heldin dat je het durft. Lijkt me zo heftig! Have fun met je mams.
    xx

• 20 November 2011 - 21:50

Juliet Meijer:

Ha Iris,
    Ik las je blog en zag dat je op in het Arrellagahuis woont. Op dit moment zit ik op een ander college bij Seattle, maar ik ga in januari op SBCC beginnen. Dus ik heb een huis nodig en zag op craigslist.com dat er plaats is in Arrellaga. Er wonen nu dus drie Amerikaanse jongens, en de rest gaat weg geloof ik? Vind je het een leuk huis, zijn de jongens aardig enzo? Misschien kan je wat info geven! Dit is mijn email: juliet_meijer@hotmail.com. Dankje!
    Groetjes, Juliet